Xbox przygotowuje "Netflixa dla gier"
W kwartale zakończonym 30 września 2017 Microsoft uzyskał przychody związane z branżą gier w wysokości 1,89 mld dolarów, o 1 proc. wyższe niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Za pozytywny wynik pomimo spadającej sprzedaży konsol Xbox odpowiada 21 proc. wzrost przychodów z oprogramowania rozrywkowego i usług w rodzaju Xbox Live.
Baza aktywnych miesięcznych użytkowników tej ostatniej pomiędzy PC, konsolami Xbox i urządzeniami mobilnymi wzrosła o 13 proc. - z 47 mln w 2016 do 53 mln obecnie.
Obserwowana tendencja stanowi "mocny wyznacznik tego, gdzie zdaniem firmy leży największy potencjał" w branży gier - ocenił prezes Microsoftu Satya Nadella. W komunikacie do inwestorów Nadella zapewnił, że Microsoft ma w planach uczynienie z usługi Game Pass "Netflixa dla gier".
Podobne ambicje zdradziła wcześniej firma Electronic Arts. Microsoft inwestuje w streaming również za pośrednictwem wprowadzonej niedawno aplikacji Mixer, która ma pozwolić firmie na rywalizację z należącym do Amazona Twitchem oraz YouTube Google.
Microsoft Xbox od premiery przegrywał w konkurencji z Sony PlayStation. Obecnie, również hybrydowa konsola Nintendo Switch ma szanse sprzedać się w ciągu pierwszego roku w o połowie większej liczbie niż Xbox One, zbliżając się do wyników PS4. 7 listopada do sprzedaży trafi nowa wersja konsoli Microsoftu - Xbox One X opisywany jako "najpotężniejsza konsola do gier".
Od sierpnia 2017 dostępna jest tańsza konsola Xbox One S, jednak nie sprostała ona dotychczas oczekiwaniom sprzedażowym firmy.