Cookie Consent by Privacy Policies Generator website
Menu

BBC: Ekstremiści w grach budują obozy koncentracyjne i mordują ludzi o innym kolorze skóry

BBC: Ekstremiści w grach budują obozy koncentracyjne i mordują ludzi o innym kolorze skóry
Niektóre gry komputerowe mogą doprowadzić do radykalizacji dzieci - ostrzegają naukowcy. (Fot. Getty Images)
W ciągu trzech miesięcy analiz platform internetowych odkryto, że prawicowi ekstremiści używają gier takich jak Minecraft i Roblox do szerzenia nienawiści; budują wirtualne obozy koncentracyjne dla Ujgurów i mordują postaci o innym kolorze skóry - podało BBC.
Reklama
Reklama

Gry pozwalające na tworzenie i udostępnianie własnych scenariuszy - jak Minecraft i Roblox - stały się niszami dla ekstremistów do wizualizacji swoich radykalnych fantazji. W grze Roblox namawiano użytkowników do "stawania się rasistami" i rozjeżdżania samochodami osób należących do mniejszości etnicznych.

Osoby o skrajnych poglądach używają także platform takich jak DLive i Odysee, gdzie rozmawia się najczęściej o grach komputerowych, do szerzenia przekazów rasistowskich, antysemickich i homofobicznych.

Według profesorów uniwersyteckich oraz aktywistów organizacji pozarządowych, włączenie tego typu narracji do regularnych rozmów na czatach może prowadzić do radykalizacji. "Kiedy znajdujesz się w tym świecie, zaczyna się radykalizacja. Zaczynasz chodzić na inne spotkania mniejszych grup, podczas których niekoniecznie się gra, a raczej rozmawia na polityczne tematy" - przekazał Joe Mulhall z antyfaszystowskiej organizacji Hope Not Hate.

Wykazano, że takie dyskusje przenoszą się m.in. na prywatne kanały komunikatora internetowego Telegram. Przedstawiciele tej platformy oznajmili BBC, że na podstawie "monitorowania przestrzeni publicznej ich sieci i zgłoszeń użytkowników" usuwają treści naruszające warunki korzystania z usługi.

"W takie rzeczy nie gra olbrzymia liczba osób, ale skrajna prawica znalazła potencjalnie bezpieczną przystań do rozpowszechniania swoich ideologii. Kiedyś robiliby to na Facebooku, YouTubie i Twitterze" - przekazał Jacob Davey z Instytutu Dialogu Strategicznego (IDS).

"Słabo moderowane przestrzenie online i czaty są coraz częściej wykorzystywane przez ekstremistów. Należy jednak zebrać więcej dowodów, by dowiedzieć się, jaka jest tego rzeczywista skala" - dodała dr Jessica White z brytyjskiego ośrodka analitycznego RUSI, zaangażowanego w śledzenie mowy nienawiści w grach online.

Czytaj więcej:

Wielka Brytania: Już co drugi uczeń szkoły podstawowej posiada telefon komórkowy

    Reklama
    Reklama
    Kurs NBP z dnia 03.05.2024
    GBP 5.0670 złEUR 4.3323 złUSD 4.0474 złCHF 4.4345 zł
    Reklama

    Sport


    Reklama
    Reklama