Cookie Consent by Privacy Policies Generator website
Menu

Badanie Ipsos: Koalicja Obywatelska wygrała w miastach, PiS na wsi

Badanie Ipsos: Koalicja Obywatelska wygrała w miastach, PiS na wsi
"Cieszy systematyczne odrabianie strat, rekordowe zwycięstwo w miastach i przewaga w sejmikach, martwi - demobilizacja, szczególnie wśród młodych i porażka na wschodzie i na wsi" - podsumował dzisiaj premier Tusk. (Fot. Getty Images)
PiS odnotowało najwyższe poparcie wśród mieszkańców wsi, Koalicja Obywatelska wygrała w miastach. Im większe miasta, tym bardziej rosła przewaga KO - wynika z badania exit poll zrealizowanego wczoraj przez Ipsos. Elektorat KO przeważa wśród właścicieli firm, dyrektorów i studentów, na PiS głosowali m.in. rolnicy i emeryci.
Reklama
Reklama

Według Ipsos, w niedzielnych wyborach samorządowych na PiS najwięcej wyborców głosowało na wsiach - 43,2 proc. Koalicja Obywatelska uzyskała tam 20,6 proc., a Trzecia Droga - 15,5 proc.

W miastach do 50 tys. mieszkańców KO mogła liczyć na 33,5 proc. głosów, PiS na 31,4 proc., a Trzecia Droga na 15,1 proc.

W ośrodkach od 51 do 200 tys. mieszkańców KO uzyskała 41,7 proc. głosów, PiS - 26,5 proc., a Trzecia Droga 10,5 proc.

W miastach od 201 tys. do 500 tys. mieszkańców na KO zagłosowała 46,3 proc. wyborców, na PiS - 22,7 proc., na Lewicę 8,7 proc.

W największych miastach powyżej 500 tys. Koalicję Obywatelską wybrało 48 proc. osób, PiS - 20 proc., Lewicę - 13,2 proc.

Koalicja Obywatelska najwyższe poparcie uzyskała m.in. wśród właścicieli i współwłaścicieli firm (39,5 proc. przy 22,7 proc. dla PiS i 15 proc. dla Trzeciej Drogi) oraz dyrektorów, kierowników i specjalistów (39,1 proc. wobec 21 proc. dla PiS i 15,7 proc. dla Trzeciej Drogi).

Elektorat KO przeważa także wśród uczniów i studentów (28,9 proc. wobec 18,1 proc. Trzeciej Drogi oraz 17,9 proc. PiS) oraz pracowników administracji lub usług (31,8 proc. przy 27,9 proc. PiS i 16,9 proc. Trzeciej Drogi).

PiS cieszy się zdecydowanym poparciem wśród rolników (57,3 proc. głosów przy 15,1 proc. Trzeciej Drogi i 9,6 proc. KO). Elektorat PiS przeważa także wśród emerytów i rencistów (42,6 proc. wobec 36,2 proc. dla KO i 8,7 proc. dla Trzeciej Drogi) i robotników (44,5 proc. dla PiS, 19,6 proc. dla KO i 11,8 proc. dla Trzeciej Drogi).

Wyniki exit poll wyborów samorządowych zostały przygotowane przez pracownię Ipsos na podstawie badania, które przeprowadzono w dniu głosowania przed 970 lokalami wyborczymi w Polsce. Po zakończeniu ciszy wyborczej na antenach Polsatu, TVN i TVP zaprezentowano m.in. prognozy dla sejmików wojewódzkich oraz sześciu miast: Gdańska, Katowic, Krakowa, Rzeszowa, Warszawy, Wrocławia. 

    Komentarze
    • Celestyn76
      8 kwietnia, 09:09

      To tylko pokazuje jak poryte berety maja lemingi które opuściły swoje małe miasta i wioski i aspirują do bycia młodymi wykształconymi z dużych miast i popadaja w propagande mainstreamowych mediów i otoczenia

    • Czytelnik anonimowy
      8 kwietnia, 09:23

      Ludzie na wsiach sa jednak dużo mądrzejsi i chyba dalekowzroczni. Sloiki chyba polubili sado-masochizm. Kto glosowal na PO. Wlasciciele firm, urzędnicy. Czyli osoby ktorym zależy na jak największym wyzysku pracownika. Lecz to ci najmniejsi rozkręcają gospodarkę robiąc zakupy , egzystując. Czego nie widzą szefowie. W większości z obcym kapitałem. Zyski na krótka metę później straty. Cóż mafie od nowa rosną jak grzyby po deszczu. Ale to juz przecież było za tuska więc powtórka bedzie tylko bardziej radosna.

    • SkutkiGraniaEmocjami
      8 kwietnia, 11:36

      Wyniki w Warszawie to szok. Ludzie daja sie walic ile wlezie i...dalej glosuja na PO. Przyklady: 1. kilka lat temu Trzaskowski wprowdzil nowe oplaty za smieci - drozej niz w Brukseli, niz w wiekszosci Niemiec czy Francji, w dodatku biedniejsi warszawiacy teraz placa za bogaczy. 2. powolny tramwaj z Wilanowa zamiast metra 3. popiera Okecie, które truje spalinami Warszawe i halasuje 4.ale chce wyrzucic z centrum samochody biedniejszych "bo zanieczyszczenie". Mimo tego warszawiacy go wybrali jeszcze raz w pierwszej turze. Gdy ludzie kieruja sie emocjami (nienawiscia), mozna im zrobic wszystko.

    • Drakus
      8 kwietnia, 12:53

      Dlaczego uważacie że głosujący na PO to idioci?. Ich jest więcej i oni wygrywają. Ja ich sprawdziłem i widzę że są tam inteligentni i wykształceni ludzie, którym nie dosięgam do pięt. Musicie znaleźć powody dlaczego inaczej głosują i spróbować to zrozumieć. Połowa Polaków głosowała inaczej i to nie znaczy że jedni są mądrzy, a drudzy głupi. Zmiany dotykają wszystkich, które bywają bolesne i niezrozumiałe dla zwykłego człowieka. W TV mówią że Polska to mocarstwo, ale ja pamiętam ból i biedę więc sam szukam prawdy bo zawsze ktoś kłamie.

    • Sowa
      8 kwietnia, 14:28

      Bez rozdrabniania PIS znowu wygrał wybory.

    • Pati
      8 kwietnia, 14:45

      Głosowaliście? To cicho, przestańcie nam urządzać kraj, nie mieszkacie tu to nie mówcie na kogo mamy głosować. Nie potrzebujemy was

    • IQ73 KO
      8 kwietnia, 17:35

      Drakus kogo sprawdziłeś? A moze Mattlondonet? Oczywiscie duplikat ten gorszy. Obrażanie nie zadziałało? Więc nowa melodia znam ich to mądrzy ludzie. Kto? Jeden przyklad ktorego szanuja fachowcy. Brak..Natomiast z tej drugiej strony gdzie twoja inteligencja nie chce sie pochylić sa fachowcy doceniani i opisywani na calym swiecie. Pierwszy przyklad obecnie gardzony i wysmiewany oraz poniżany przez idiotow iq 63 jak opisywales wczesniej. Prof. Glapinski o jego zespół. Nędzne podchody. I fakt wygral PIS - samodzielnie !!

    • Piss off
      9 kwietnia, 09:41

      normalne, ludzie o niskim IQ zawsze glosuja na pisdzi_lcow. Tak samo jak kmioty powyzej niskie IQ i te ich komentarze, ciagle ta sam propaganda. przestancie juz klamac to i tak nic nie daje. Madrzy ludzie sie na was poznali ********

    • @IQ73 KO
      9 kwietnia, 10:10

      CZLOWIEKU NIE OSMIESZAJ SIE JESZCZE BARDZIEJ!! pis MOZE WYGRYWAC W WASZY OCZACH ILE CHCE WAZNE ZEBY JUZ NIGDY NIE RZADZIL I NIE KARADL NIGDY WIECEJ!!! JAK TWOJ NICK WSKAZUJE TEZ MASZ PUSTO W DYNI!! PRAWDA BOLI I CIEZKO JEST PRZYZNAC SIE DO BLEDU KMIOCIE ********

    • Drakus
      9 kwietnia, 10:36

      IQ73 KO Rozumiem że jesteś Doktorem Psychologii więc rozpoznajesz idiotów. Przepraszam że jestem taki głupi. Dziwne tylko że PiS wygrał, a głupcy rządzą. Jeżeli nie jesteś wierzący to możesz powiedzieć że Jezus był psycholem religijnym i byś mu założył kaftan, ale Rzymianie tego nie mieli więc musieli go przybić do krzyża. Znam ludzi, którzy głosowali inaczej i nie uważam ze są głupi. Namawiam tylko do myślenia i odkrycia prawdy bo po wyborach widać że wielu nie rozumie że jest w błędzie, a wszyscy uważają się mądrych.

    • ******** pisoff
      10 kwietnia, 07:40

      Kmioty wracam obrażać was i wyrzucić z siebie cala moja traume z dziecinstwa. Tata w partii robotniczej mama przyjaciolka naszego kochanego premiera. Wyobraźcie sobie co sie dzialo w domu. Dobrze ze poznalem lepper kobiete zycie z ligi pań wulgarnych i agresywnych kobiet. Zawsze na prochach tak jak zomo gdy moj tatuś dawal im tableteczki przed akcją aż piana z pyska im leciała. Madrzy ludzie wybrali i wygrali. Teraz tez, pis mial tylko 35% a PO 31%. Bo przeciez 35 jest mniejsze od 31. Tak mnie uczyła pani od matematyki. Choc rzadko bylem w szkole bo jestem mądry.Sluchajcie mądrych kmioty

    • @******** pisoff
      10 kwietnia, 09:56

      znowu potwierdzasz swoja schizofrenie paranoidalna, ile w was pisowcach glupoty i ta wiocha ktora prezentujecie jest zalosna. Placzcie sobie do woli, juz wam sie dobieraja do tylkow dojna zmiano to stad ten belkot!! buuuuuuuuu hahhahahaha COMEDY GOLD !

    • Rocznica
      10 kwietnia, 11:34

      Dopilnuje z moim przyjacielem aby piachu w tryby nie sypać!! Obaj mają krew na rękach. 96 ofiar mordu w 14 rocznicę niech spoczywają w pokoju . Prawda zawsze wyjdzie na jaw , wcześniej czy później. Cela wiezienna bedzie czekać. A kmioty niech zamilczą

    • Janusz z PGR
      13 kwietnia, 06:36

      Bande z Nowogrodzkiej ktora kradla sobie zadtapila banda Tuska ktora kradnie na rozkaz Niemiec..
      Trzaskowski za cene dwu mostow w POlsce jeden juz jest drugi w budowie postawil kladke rowerowa .... Wyborcy to debile..ktos okradl ich na 60 milionow a oni robia go prezydentem...
      Tusk klamie tak namietnie ze jak mowi jestem Donald Tusk to juz zaczyna klamac (⁠•⁠‿⁠•⁠) Morawiecki jest w szoku..
      W szpiatalach na granicy umieraja ludzie I raptem TVN milczy

    Dodaj komentarz
    Reklama
    Reklama
    Kurs NBP z dnia 21.05.2024
    GBP 4.9798 złEUR 4.2572 złUSD 3.9175 złCHF 4.3052 zł
    Reklama

    Sport


    Reklama
    Reklama