Almost 90% of games sold in UK in 2022 were digital - ERA
Branża gier na Wyspach odpowiadała za w sumie 4,7 mld funtów sprzedaży w Wielkiej Brytanii w 2022 r. To znacznie więcej niż choćby branża filmowa, telewizyjna czy muzyczna. Jednocześnie wskazano, że za 30 proc. tej kwoty odpowiadają mikropłatności w grach mobilnych.
Nowe statystyki jednoznacznie pokazują, że większość graczy woli pobranie gry cyfrowo za pośrednictwem konsoli lub komputera niż zakup jej fizycznej kopii w sklepie stacjonarnym, lub internetowym.
Dyrektor naczelna ERA - Kim Bayley - zwróciła uwagę, że "gry są często nieoczekiwanym liderem na rynku rozrywki".
"Chociaż roczny wzrost na poziomie 2,3 proc. był niższy niż w przypadku filmów czy muzyki, jego skala jest ogromna. Pod względem innowacji i emocji, to gry wyznaczają tempo całego sektora rozrywki" - zauważyła.
Należy wziąć pod uwagę, że w przeciwieństwie do branży muzycznej, gdzie organ Official Chart Company liczy dokładną liczbę sprzedaży utworów cyfrowych, dane w branży gier są szacunkowe.
Cyfrowe sklepy należące do największych firm, w tym PlayStation czy Valve, nie mają obowiązku publikacji danych sprzedażowych. Szacunki ERA, które przygotowała firma badawcza Omdia, "są jednak pewnym punktem odniesienia dla branży".
"Kiedyś, gdy istniały tylko fizyczne gry na konsole i komputery, śledzenie rynku było znacznie łatwiejsze. Dziś rynek jest znacznie bardziej rozdrobiony. Jest wielu nowych graczów na rynku sprzedaży, którzy nie dzielą się swoimi statystykami. Wówczas trzeba posiłkować się właśnie szacunkami" - dodała Kim Bayley.
Czytaj więcej:
Badanie: Rośnie zaufanie Polaków do portfeli cyfrowych
Deloitte: Co trzeci Polak chciałby ograniczyć korzystanie z urządzeń elektronicznych