Jakie filmy zostaną pokazane na festiwalu w Cannes, jeśli w ogóle się odbędzie?
Mimo to portal „Screen Daily” pokusił się o stworzenie imponującej listy tytułów, które mogą wziąć udział w konkursie głównym festiwalu filmowego w Cannes.
Na chwilę obecną nie jest znany konkretny termin, w którym festiwal w Cannes miałby się odbyć. Ostatnią datą był przełom czerwca i lipca, ale to już jest nieaktualne. Wiadomo też, że w grę nie wchodzą żadne inne opcje poza tradycyjną formą festiwalu. Jego dyrektor wykluczył jakiekolwiek inne formy, w tym internetową. W oczekiwaniu na wiążące decyzje, organizatorzy nie przerwali pracy i cały czas oceniają nadesłane na festiwal propozycje filmów. Nie wiadomo też jednak, czy w przypadku odwołania festiwalu, lista tytułów, które miały brać udział w konkursie głównym, będzie opublikowana.
Przy tylu niewiadomych, lista propozycji opublikowanych przez portal „Screen Daily” robi wrażenie. Wśród blisko stu dwudziestu tytułów nie ma żadnej produkcji z Polski.
Niektóre z tych tytułów i ich seanse w trakcie festiwalu w Cannes, niekoniecznie w konkursie głównym, zostały zapowiedziane już wcześniej. Są wśród nich najnowszy film Wesa Andersona „The French Dispatch” oraz widowisko Josepha Kosinskiego „Top Gun: Maverick”. Spore szanse na wzięcie udziału w festiwalu mają również nowe filmy Edgara Wrighta, Any Lily Amirpour, Paula Verhoevena czy Francoisa Ozona.
Amirpuor, autorka filmu „O dziewczynie, która wraca nocą sama do domu”, miałaby pojawić się w Cannes ze swoim nowym filmem „Mona Lisa and the Blood Moon”. Opowiada on o posiadającej supermoce dziewczynie, która wyrusza w podróż do Nowego Orleanu. W rolach głównych występują w nim Kate Hudson oraz gwiazdor południowokoreańskich „Płomieni” Jeon Jong-seo. Z kolei Wright mógłby zaprezentować w Cannes swój „Last Night in Soho” z Anyą Taylor-Joy i Thomasin McKenzie. Film ten opowiada o nieciekawych skutkach podróży w czasie.
Innymi wskazywanymi przez „Screen Daily” tytułami są „Benedetta” Verhoevena, którego bohaterką jest kontrowersyjna 17-wieczna włoska zakonnica oraz nostalgiczny „Summer of 85” Ozona. Wśród północnoamerykańskich propozycji zwraca uwagę „Nomadland” z Frances McDormand. To film wyreżyserowany przez Chloe Zhao, która pracuje aktualnie nad najnowszym widowiskiem Marvela, filmem „Eternals”. Niewykluczone, że w Cannes mógłby zostać też pokazany najnowszy thriller szpiegowski „Tenet” Christophera Nolana.
Inne propozycje filmowe to m.in. „Pamiątka 2” Joanny Hogg – kontynuacja zwycięskiego filmu na festiwalu w Sundance w 2019 roku, „Cow” autorki „Fish Tank” i reżyserski serialowych „Wielkich kłamstewek” Andrei Arnold, „Supernova” z Colinem Firthem i Stanleyem Tuccim czy „Ammonite” z Kate Winslet i Saoirse Ronan.
Na pokaźnej liście tytułów są też m.in. „Another Round” Thomasa Vinterberga, „The Innocents” Eskila Vogta, „DNA” Maiwenn, „Annette” Leosa Caraksa, „Dead & Beautiful” Davida Verbeeka, „Home” Franki Potente, „Three Floors” Nanniego Morettiego, „Petrov’s Flu” Kiryła Serebrennikowa, „Amira” Mohameda Diaba, „Pennisula” Sanga-ho Yeona, „Kingmaker” Sung-hyun Byuna oraz „Three Mothers” Naomi Kawase.