Menu

Wydawca tabloidu przeprosił byłą żonę McCartneya za podsłuchy

Wydawca tabloidu przeprosił byłą żonę McCartneya za podsłuchy
W ramach ugody i dzięki odszkodowaniu, Mills zrezygnowała z roszczeń wobec tabloidu "The Sun". (Fot. Getty Images)
Była żona piosenkarza Paula McCartneya, Heather Mills, została wczoraj przeproszona przez wydawcę nieistniejącego już tygodnika 'News of the World' za naruszenie jej prywatności przez nieautoryzowane podsłuchiwanie wiadomości w jej poczcie głosowej.
Reklama

51-letnia była modelka argumentowała, że "wymierzona w nią kampania mająca na celu naruszenie jej dobrego imienia" zniszczyła jej reputację, szkodząc m.in. jej relacjom z rodziną i bliskimi przyjaciółmi.

Dzięki dostępowi do poczty głosowej Mills, dziennikarze "News of the World" wiedzieli co robi, o czym rozmawia oraz jakie są jej plany, co pozwoliło im na ujawnianie szczegółów z życia prywatnego modelki.

W ostatnich miesiącach około 90 osób - w tym m.in. piosenkarz Elton John i aktorka Elizabeth Hurley - zawarło ugody w sprawie podsłuchów i uzyskało odszkodowanie od News Group Newspapers, byłego wydawcy "News of the World".

Afera doprowadziła do zamknięcia należącego do Ruperta Murdocha tabloidu "News of the World". (Fot. Getty Images)

Prawnik reprezentujący "News of the World" zapewnił wczoraj o "szczerych przeprosinach" właścicieli tytułu. Jak podkreślił, przyznali oni, że "takie działania nigdy nie powinny mieć miejsca", a dziennikarze "nie mieli prawa do ingerencji w życie osobiste" celebrytów.

Podobnie jak w przypadku innych spraw dotyczących tego skandalu, który doprowadził do upadku gazety oraz powołania komisji śledczej kierowanej przez sędziego lorda Briana Levesona, Mills oraz jej siostra porozumiały się z wydawcą w sprawie publicznych przeprosin i wysokiego odszkodowania. Jego wartość nie została podana do wiadomości publicznej, ale była żona McCartneya oceniła, że odszkodowanie, które uzyskała, należy do najwyższych, jakie zasądzono w podobnych sprawach.

Brytyjskie media podają, że w ramach ugody i dzięki odszkodowaniu, Mills i jej siostra zrezygnowały z roszczeń wobec tabloidu "The Sun".

Jak oświadczyła Mills, ostateczne rozstrzygnięcie tej sprawy daje jej poczucie, że sprawiedliwość została wymierzona "po latach walki" prowadzonej w imieniu rodziny, swoich organizacji charytatywnych i własnym, ale także ze względu na "tysiące niewinnych osób", które ucierpiały z podobnych powodów.

W samym 2018 roku koncern News Group Newspapers przeznaczył w budżecie niemal 15 milionów funtów na odszkodowania dla osób, które padły ofiarą podsłuchów telefonicznych.

Afera wybuchła w 2006 roku, kiedy do nielegalnych praktyk przyznał się dziennikarz odpowiedzialny za opisywanie rodziny królewskiej, a w kolejnych latach pojawiły się następne oskarżenia dotyczące podobnych metod pozyskiwania informacji, co w 2011 roku doprowadziło do zamknięcia należącego do Ruperta Murdocha tabloidu "News of the World".

 

    Komentarze


    Nikt jeszcze nie skomentował tego tematu.
    Bądź pierwszy! Podziel sie opinią

    Dodaj komentarz


    Reklama
    Reklama
    Kurs NBP z dnia 18.10.2019
    GBP 4.967 złEUR 4.284 złUSD 3.850 złCHF 3.897 zł

    Sport


    Reklama