Gry w UK warte więcej niż muzyka i filmy razem wzięte
ERA wskazała, że dzięki rozwojowi internetowych metod dystrybucji branża gier wideo na Wyspach podwoiła swoją wartość od 2007 roku. Cyfrowa sprzedaż gier (wraz z mikrotransakcjami, subskrypcjami i dodatkami) odpowiedzialna była za nieco powyżej 3 mld funtów (80,1 proc.) z całkowitej sumy przychodów w 2018 r. Rynek digital urósł o 12,5 proc., a sprzedaż pudełkowa gier spadła o 2,8 proc. w porównaniu z 2017 rokiem - poinformował branżowy serwis GamesIndustry.biz.
W raporcie ERA nie wskazano przychodów ze sprzedaży sprzętów do gier. Serwis podał jednak, że w Wielkiej Brytanii nabyto w zeszłym roku ponad 2,4 mln konsol. Najlepiej sprzedającym się urządzeniem było stacjonarne PlayStation 4 (Sony), a hybrydowy Switch (Nintendo) zanotował ponad 20-procentowy wzrost zainteresowania nabywców w porównaniu z 2017 r.
Zdaniem GamesIndustry.biz, mimo dużego udziału sprzedaży cyfrowej, kupno gier w sklepach nadal jest w Wielkiej Brytanii cenioną metodą zaopatrywania się w najnowsze, zwłaszcza wysokobudżetowe produkcje. Najpopularniejsza zeszłoroczna gra na Wyspach Brytyjskich - symulator piłkarski "FIFA 19" - rozszedł się w 2,5 mln egzemplarzy, a 1,89 mln z nich (ok. 75 proc.) zostało zakupionych w sklepach.
Drugim najpopularniejszym tytułem była gra z otwartym światem "Red Dead Redemption 2" (1,76 mln), a trzecie miejsce zajęła strzelanka "Call of Duty: Black Ops 4" (1,17 mln).