Menu

Rząd planuje zmiany w podatkach od Polaków pracujących za granicą

Rząd planuje zmiany w podatkach od Polaków pracujących za granicą
W umowach dotyczących unikania podwójnego opodatkowania ma obowiązywać metoda zaliczenia proporcjonalnego. (Fot. Thinkstock)
Dzisiejszy "Dziennik Gazeta Prawna" podejmuje istotny temat dotyczący opodatkowania Polaków pracujących za granicą. Pracujesz i zarabiasz za granicą? PIT i tak będziesz musiał złożyć w Polsce. Takie zmiany chce wprowadzić rząd.
Reklama

Obecnie wiele umów (m.in. z Wielką Brytanią) pozwala nie składać PIT-u w Polsce w sytuacji, gdy np. mąż pracuje w innym kraju UE, ale żona i dzieci mieszkają nad Wisłą. Nowe zasady polegać będą na tym, że zatrudnieni w innym kraju będą musieli ujawnić swoje dochody w Polsce na podstawie zmiany metody unikania podwójnego opodatkowania. 

Polska podpisała z Wielką Brytanią umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania w 2006 roku. Stało się tak za sprawą rosnącej liczby polskich pracowników na Wyspach, zobowiązanych do odprowadzania w rodzimym kraju podatku od zarobków uzyskanych w Wielkiej Brytanii. Umowa polskiego rządu z brytyjskim fiskusem pozwoliła wówczas na uwolnienie się od tego obowiązku. Teraz rząd zmienia swoje podejście o 180 stopni - zauważa "Gazeta Prawna".

Co oznacza zatem metoda zaliczenia proporcjonalnego, która ma wejść w życie? Bez względu na kraj, w którym się zarabia, trzeba będzie składać zeznanie podatkowe w Polsce i wskazać w nim wszystkie swoje dochody. Jeśli stawka podatkowa za granicą jest niższa od polskiej, różnicę trzeba dopłacić w kraju - chyba że podatnik skorzysta z ulgi abolicyjnej. 

Cytowany przez "Gazetę Prawną" radca prawny Józef Banach tak to tłumaczy: "Jeżeli wynagrodzenie Polaka jest opodatkowane w państwie A według stawki 15 proc., a u nas uśredniona stawka podatkowa dla takiego dochodu wynosi 20 proc., to musi on dopłacić w Polsce pozostałe 5 proc. - mimo że jest to wynagrodzenie, które w całości uzyskał za pracę w państwie A".

W przypadku dochodów z zagranicy ważne jest też to, z jakiego tytułu podatnik ma przychody - zauważa dziennik. Inaczej traktowane są np. te ze sprzedaży nieruchomości, a inaczej z pracy czy z działalności wykonywanej osobiście. W tych dwóch ostatnich przypadkach mogą liczyć na wspomnianą wcześniej ulgę abolicyjną (art. 27g ustawy o PIT), która ma zastosowanie wyłącznie do osób fizycznych.

Zmiany w stosowaniu umów o unikaniu podwójnego opodatkowania zaczną obowiązywać automatycznie w momencie wejścia w życie konwencji między Polską a drugą stroną danej umowy (np. Wielką Brytanią) i będą miały zastosowanie zasadniczo od następnego roku kalendarzowego bądź podatkowego.

 

    Komentarze


    • Wolny
      11 września 2017, 17:09

      PiS to komunisci !. THC szykuj sie bo od twojego dochodu 60K to troche cie to stuknie zwlaszcza ze kwalifikujesz sie do 3 progu podatkowego w Polsce hahahahaha :D . Chcesz torbe w krate?

    • Pani ula
      11 września 2017, 17:18

      jaja sobie robia ze wszystkich.niedlugo trzeba bedzie pracowac 7 dni w tygodniu po to zeby odkladac na podatki.niech sie ugryza w dupe sami zaczna placic zlodzieje z rzadu podaki I mniej krasc.

    • ???wow
      11 września 2017, 17:33

      i już 500+ pokryte. To jaka ta różnica do zaplaty?

    • THC
      11 września 2017, 17:48

      @Wolny: Jest napisane "dla Polakow pracujacych za granica", a ja jestem u siebie. Nie mozna sciagac z kogos podatku tylko dlatego, ze urodzil sie w Polsce, w systemie ktory tylko zabiera. Jestem obywatelem UK. PiSland chce ta ustawe teraz, bo duzo juz zakupilo torbe w krate, wiec jak wroca fiskus zapuka do drzwi.

    • Czytelnik
      11 września 2017, 17:56

      THC- wygląda na to że będziesz musiał szybko składać papiery o rezygnację z polskiego obywatelstwa

    • THC
      11 września 2017, 18:06

      Lepiej nie miec PL paska, niz dac danine frajerowi z PIS!

    • Marta
      11 września 2017, 18:07

      Zlodzieje jedni. Nie tylko nie ma pracy w kraju to sie dossaja do pieniedzy jakie zarabiasz za granica ciezko charujac.

    • Gawe
      11 września 2017, 18:10

      Czyli jak będę miał nadpłatę to zwrócą mi różnicę ? złodzieje !!!

    • Polka
      11 września 2017, 18:29

      Damy wam jak wy opodatkujecie koscioly rydzyki i inne ....stwa nic nam nasz kraj oprocz podatkow nie dal dlatego szukamy lepszego zycia w innym kraju !!

    • No to pisiorom spadnie
      11 września 2017, 18:29

      tak z 20% poparcia , idioci uderzyli we własny twardy elektorat

    • Lola
      11 września 2017, 18:31

      Marzenia, te duże i te maleńkie... Mają szczęście że za marzenia nie zamykają :) parę lat wstecz, nie pamiętam za których rządzących, chcieli żeby single płacili extra podatek. Śmieszki w tej naszej Polsce :)

    • Janusz
      11 września 2017, 18:32

      A czy od benefitow tez bede musial placic?

    • Qqrq
      11 września 2017, 18:36

      O ile pamiętam, Polacy Mieszkający w UK w Większości głosowali na PIS. Macie to, co sami wybraliście. Tak właśnie Działa demokracja.

    • Maggot
      11 września 2017, 18:36

      wybiore cala kase z konta wplace na Seszele nic nie bede mial no i co zrobia???

    • Czytelnik
      11 września 2017, 18:37

      Karta rezydenta nie pomorze ??? Hahahaha Brytyjczyków nie ruszą

    • Jarek Beshuya
      11 września 2017, 18:39

      Historyk Morawiecki, syn komucha Kornela musi jakoś dopiąć budżet.

    • Duku
      11 września 2017, 19:10

      to wszystko jak najbardziej możliwe juz pewnie nie pamiętacie ale w ubiegłym roku Borys Johnson musiał zrzec się obywatelstwa USA ponieważ pomimo pracy i życia w UK musiał także płacić podatki w USA tylko dlatego że tam się urodził i automatycznie nabył amerykańskie obywatelstwo

    • Slawekkkk
      11 września 2017, 19:11

      To skkkkk dziady bandyty dosyc ze czlowiek na wygnaniu bo tam bida piszczy to jeszcze kabinuja jak kase wyludzic w glowie sie nie miesci !!!!!'

    • Prawdziwek
      11 września 2017, 19:20

      THC mylisz się- tych co wrócili to fiskus będzie mógł cmoknąć w pędzel, w "Polandii" -w przeciwieństwie do Twej nowej ojczyzny (TAK!!! , chodzi o UK) prawo nie może działać wstecz

    • CIOCIA Jadzia
      11 września 2017, 19:41

      zlodzoeje sami niech placa podatki i rozlicza sie z Polakami.A przede wszystkim Tusk.

    • Ie
      11 września 2017, 19:57

      Nie jest to oficjalne stanowisko rzadu, ale spekulacja pismaków, którzy sieją jak zwykle ferment. Nie ma sie czym podniecać.

    • THC
      11 września 2017, 20:52

      Ja jestem nie do ruszenia. Moj majatek jest tutaj. Nie mam w PL nic. Polecam poczytac troche o prawie podatkowym w EU. Jak sobie teraz kupicie torbe w krate jak na podatek trzeba odlozyc?

    • Ted
      11 września 2017, 20:58

      Dobrze wszystkim dupowłazom PiS z UK!

    • SaGe
      11 września 2017, 21:03

      Mozna prosic o link do artykulu z Gazety Prawnej ?

    • Marek Leyton
      11 września 2017, 21:18

      To jest uczciwe jak by nie patrzec - jestes polskim obywatelem , Polska dala ci wyksztalcenie , opiekowala sie w chorobie w przedszkolu podstawowce ,w dziecinstwie abys mogl teraz zarabiac te 80K
      A jak sie nie podoba to stan w kolejce po paszport UK i odetnij sie od Polski

    • Robby
      11 września 2017, 21:20

      To znaczy, że jeżeli ja za granicą pracuje i płacę posadek w wysokości 25% a w Polsce jest wymagany 20% to dostanę zwrot podatku z polskiego rzadu... zgadza się???!!!!

    • Akuku
      11 września 2017, 21:25

      http://podatki.gazetaprawna.pl/galerie/1069930,duze-zdjecie,2,podatek-dochodowy-praca-za-granica.html

    • THC
      11 września 2017, 22:28

      I tak prezes bedzie premierem juz tej jesieni, szydlo do dymisji. Czy nie takej Polksy chciliscie? Spakowani?

    • Maria
      11 września 2017, 22:32

      Wstyd mi ,za ten kraj. Nie mieszkam tam nie widze powodu zeby placic podatek. Kpina!!

    • Kto
      11 września 2017, 22:52

      Nie jest możliwe pozbycie się polskiego obywatelstwa. Potrzebna na to zgody Prezydenta , aten nie musi wogóle odpowiadać na złożony wniosek , bo to jego dobra wola.

    • Andi
      11 września 2017, 23:21

      Jesteście jednak idiotami-te wasze przemyślenia i komentarze są na poziomie 7-mej klasy szkoły podstawowej, piszecie z błędami ortograficznymi o stylistyce pewnie nawet nie słyszeliście, dopiero jak tu zostaniecie nie daj Boże i będziecie wychować tu dzieci to w połączeniu z tutejszymi debilami stworzycie społeczeństwo ze aż mi szkoda tego kraju, z drugiej strony to lepiej ze nie wracacie do ojczyzny im mniej tam debili tym lepiej.
      Pozdrawiam

    • Lulu
      12 września 2017, 00:58

      Mozna tez spieniedzyc caly dobytek-zapakowac do "walizki" i wyjechac do jakiegos z ok 200 krajow swiata i nigdy wiecej nie wrocic...

    • Alicja
      12 września 2017, 05:16

      Anglia,dla Anglikow-Polska dla Polakow! sami wybierzcie kim jeseście,a nie placzcie,na wrogich Polsce mediach-CIENIASY!

    • Tibi
      12 września 2017, 05:23

      Jeśli chodzi o uk to wystarczy złożyć oświadczenie w rezydenta podatkowego . Nie mylić z rezydentem Uk . Opcja ta pozwala wyjaśnić kwestie składania oświadczeń podatkowych podwójnie . Po aplikacji będziesz się rozliczał tylko w uk . Pozatym przepisy nowe maja tylko zastosowanie do osób nie dawno przybyłych na wyspy.

    • Mc Thomas
      12 września 2017, 06:53

      Nie widziałem jeszcze większych głąbów niż czytelnicy Londynku. Te przepisy będą miały odniesienie do ludzi, którzy mieszkają w Polsce lub pozostawili rodziny w Polsce, mają adresy zamieszkania w Polsce, płacą rachunki w Polsce, ogólnie ich miejsce życiowe to Polska ale pracują za granicą lub prowadzą za granicą działalność gospodarczą. NIE DOTYCZY RODZIN, KTÓRE ZMIENIŁY MIEJSCE ŻYCIOWE NA INNY KRAJ. Nikt z was nie przeczytał kształtu tej ustawy ale PIS już został utopiony w waszej ślinie tak mocno i powszechnie został opluty waszym jadem. Typical Polish mentality in the UK.

    • Piotr
      12 września 2017, 07:51

      Samozatrudnieni i pracujacy na umowy beda mogli kozysrac dalej z abolicji podatkowej z 2006r przeciez jest napisane tu chodzi zeby dobrac sie do tych koncernow ktore maja porejestrowane spulki w rajach podatkowych. Tempe strzaly wystarczy przeczytac!!!!

    • THC
      12 września 2017, 07:53

      No prosze Tomus! mordeczka kartoflana!

    • THC
      12 września 2017, 08:13

      @Mc Thomas: jezdzisz co miesiac do PL na miesiecznice? hahahahaha slugo prezesa.

    • Piotr
      12 września 2017, 08:34

      THC wyjarało ci łeb przestan ćpać!!!!!!!!!!!

    • Czytelnik
      12 września 2017, 09:11

      To jest chore żeby jeszcze podatki odprowadzać tu nam tyle biorą i do Polski kogo mamy teraz zbogacac tych co nie pracują żeby mnieli większe zasiłki i pobierali na dzieci tyle pieniędzy co jeszcze tego dzieciaki nie wykorzystają bo rodzic woli na co inne stracić udawajoc ze jest taki biedny Polski rząd niech sam od swoich zarobków odda pieniodze co mają zarobione za nic i siedzą i biorą do swoich kieszeń

    • THC
      12 września 2017, 09:36

      Ale jaja, teraz bedziecie placic tax x2. Od przesylanych pieniedzy do PL tez powinnien byc tax.

    • Andre80
      12 września 2017, 10:02

      Sprawy podatkowe sa strasznie scigane i karane a rzady wspolpracuja ze soba w Angli i USA

    • Peter
      12 września 2017, 11:01

      Zawsze mozna zrzec sie obywatelstwa gdy posiada sie drugie np brytyjskie! A wtedy moga pocalowac was w dupe! Niech wprowadza ta ustawe a w Polsce zostana sami politycy i katoliccy ksieza pefofile co sie beda wypinac aby dozbierac do tacy co łaska!

    • Tak
      12 września 2017, 12:28

      Jest dokladnie tak jak pisze MC Thomas!! to burza w szklance wody. Jak masz firme w UK to nic nie sa ci w stanie zrobic. Dotyczy tylko ludzi/par mieszkajacych w dwóch miejscach.

    • Patriotka Idiotka
      12 września 2017, 12:46

      Bardzo dziękuje naszemu wspaniałomyślnemu rządowi. Dzięki super pomysłom elit rządzących mój mąż będzie musiał harować na obczyźnie kolejne kilka lat, beze mnie, naszego czteroletniego syna, który bardzo za nim tęskni, bez niego dorasta, tylko po to,żeby w walce o elektorat, za pieniądze m.in. mojego męża, móc ,,przekupić,, (500+) tych, którym takie decyzje są na rękę. Ja pracuje, zarabiam 1 500zł, żyję bardzo skromnie pomimo,iż mój mąż zarabia,,MILIONY,, w Anglii (ci, którzy tak twierdzą, oczywiście nie mają zielonego pojęcia o chorendalnychkosztach utrzymania w UK) nic mi się nie należy.

    • Ave
      12 września 2017, 12:54

      Jesli jestes bez stalego zameldowania w polsce, przebywasz za granicami od wielu lat nik cie nie zmusi zebys skladal jakiegos pita. Chyba ze masz zamiar wracac do polski. Ale jesli nigdy nie masz zamiaru wracac, to nigdy nie bedziesz nic placic. Na dzien dzisiejszy nie ma mozliwosci zajecia konta w uk przez polskiego urzednika. Tymbardziej bedzie ciekawiej po 2019. Mysle ze zady PiS sa policzone. Chytry zawsze traci podwójnie.

    • Styl
      12 września 2017, 13:02

      'w sytuacji, gdy np. mąż pracuje w innym kraju UE, ale żona i dzieci mieszkają nad Wisłą" Nad Wisla? To jest artykull formalny, wiec powinno sie napisac 'W POLSCE', a nie metaforami typu "nad Wisla".

    • Tomi
      12 września 2017, 13:24

      Na interii tez o tym piszą...

    • DEBIL
      12 września 2017, 21:04

      Jestem debilem bo popieralem pisiaków. Podobala mi sie polityka antyimigrancka. trudno. niech juz se te araby wlaza do Polski. Na moj glos juz niech nie licza

    • Mgn284
      13 września 2017, 01:29

      Piotr,
      Abstrahujac od tematu wyrwalem fragment Twojego wpisu z kontekstu i wyszlo mi ' beda mogli kozysrac dalej '.
      Wlasciwie najtrafniejszy komentarz do tego artykulu :-).

    • No tak
      13 września 2017, 15:57

      Do Patriotki. Jakie horrendalne koszty utrzymania? Maz wynajmuje wille czy jak? Zycie tutaj jest tanie. Moze nie do konca wiesz, co Twoj maz w UK robi. Moze ma podwojne zycie. Ty powinnas do niego z dzieciakiem jechac i zamiast 1500zl zarabiac 1500 funtow a dziecko mialoby dobry start.

    • Polak Patriota
      13 września 2017, 16:14

      Kasa sie konczy na 500 kielbas wyborczych i korytko dla kosciola to zaczynaja szukac gdzie tylko sie da. Ani mi sie sni placic na zamienianie Polski w prywatny folwark Kaczora.

    • Armagedynczyk
      13 września 2017, 16:46

      A gdy w kraju którym zarabiam, płacę 38-40% podatku, a w Polsce jest 20 (jak pisze wyżej), to zwrócą mi tą 20% różnicy??? Coś chyba chcą przyspieszonych wyborów, nie będę się dokładał do limuzyn,500+ i innych debilnych zachcianek z wiejskiej.PS. Jak się zrzec obywatelstwa?

    • Marcin Zubicki
      14 września 2017, 00:53

      Ludzie! Ale panikę bez potrzeby siejecie! Nie zbadaliście tematu do końca. Nikt wam nie planuje waszych zarobków podatkować w Polsce. W przypadku pracy własnych rąk zarówno jako employed lub self-employed przysługuje wam ulga abolicyjna, która w praktyce oznacza, że polski fiskus nie zabierze wam nic. Jedyna niekorzystna zmiana polega na niepotrzebnej biurokracji. Do tej pory Polska skarbówka nic was nie obchodziła, a teraz trzeba będzie co roku PIT złożyć. Do tego wszystkiego jego wypełnienie będzie bardziej skomplikowane niż w przypadku kogoś kto pracuje w Polsce. Ale to i tak pryszcz w porównaniu z podatkiem o jakim piszecie.

    • Przcież
      14 września 2017, 12:22

      to bzdura. Już teraz podatnik zarabiający za granicą a posiadający w Polsce centrum interesów życiowych ( wspomniana żona i dzieci) ma obowiązek WYKAZAĆ dochód z zagranicy. Wykazuje go na picie ZG- załączniku do pitu 37. Progresja podatkowa ma wpływ na wysokość stawki podatkowej ale tylko stosowanej do dochodu w PL. Nie uzyskasz dochodu w PL? Nie dopłacisz podatku bo 19 % z 0 zł to 0 zł.

    • Paranoja-schizofremia
      14 września 2017, 16:14

      Trzeba spelniac jeden ważny warunek żeby placic podatki w Polsce pracujac za granicą-trzeba byc rezydentem podatkowy Rzeczpospolitej Polski a duza czesc Polakow mieszkajaca za granica juz takim rezydentem nie jest i to jest jest bardzo latwe do udowodnienia. Nie ma co zmieniac obywatelstwa, nie panikujcie....no chyba ze świniaki z wiejskiej coś wymysla nowego ze nawet jak umrzesz to rodzina bedzie i tak musiala placic za Ciebie podatek .

    • Prawidłowo
      15 września 2017, 09:04

      I prawidłowo! Każdy polak ma obowiązki wypisane w konstytucji. Jest tam napisane o obowiązku łożenia na państwo niezależnie gdzie się mieszka i pracuje. Proszę zrzec się obywatelstwa i będzie po sprawie.

    • Sępolniak
      15 września 2017, 11:52

      Dla podatników, którzy uzyskują dochody z zagranicy, najważniejszą kwestią jest ustalenie, czy nadal są polskimi rezydentami podatkowymi - mówi Agencji Informacyjnej Newseria A. Misiak, szefowa zespołu ds. podatków osobistych w Kancelarii MDDP.

      Zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za osobę mającą miejsce zamieszkania w Polsce uważa się osoby, które posiadają w Polsce centrum interesów osobistych lub gospodarczych (tzw. ośrodek interesów życiowych) lub przebywa w w kraju dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. Zasadą jest, że osoby fizyczne, jeżeli nie mieszkają

    Dodaj komentarz


    Reklama
    Reklama
    Kurs NBP z dnia 25.06.2018
    GBP 4.912 złEUR 4.324 złUSD 3.709 złCHF 3.757 zł

    Sport


    Reklama

    Drogi Czytelniku!

    Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych. Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dzięki nim możemy finansować rozwój naszych usług. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne.

    Zezwolenie na reklamę

    Dzięki personalizacji pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić. Reklamy są dopasowane do Twoich potrzeb - dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój. Dopasowanie pozwala nam wyświetlać ich mniej. Zapewniamy bezpieczeństwo Twoich danych. Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

    Chcielibyśmy poinformować naszych użytkowników jakie ich dane oraz w jaki sposób są przetwarzane oraz na jakich zasadach będą przetwarzane po 25 maja 2018 r. W dalszej części można znaleźć więcej informacji na ten temat.

    RODO 2018. Co to jest?

    Dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE tzw. RODO (GDPR). Celem rozporządzenia jest doprowadzenie do pełnej harmonizacji prawa w ramach UE i swobodnego przepływu danych osobowych. W założeniu ma pozwolić mieszkańcom Unii Europejskiej na lepszą kontrolę ich danych osobowych oraz stanowić modernizację i ujednolicenie przepisów umożliwiających firmom ograniczanie biurokracji i korzystanie ze zwiększonego zaufania klientów.

    Kto będzie administratorem Twoich danych?

    Administratorami Twoich danych będzie firma JD Blayer LTD - wydawca londynek.net z siedzibą w Londynie oraz nasi zaufani partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

    Jakie dane są przetwarzane i w jakim celu?

    Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Londynek.net, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Dane są przetwarzane między innymi, aby:

    • - zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
    • - pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

    Komu możemy przekazać dane?

    Zgodnie z obowiązującym prawem, Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania - oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pragniemy też wspomnieć, że na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych zaufanych partnerów.

    Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

    Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

    Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

    Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

    Dlatego też proszę zaznacz przycisk "Tak, zgadzam się", jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania ze strony interneowej Londynek.net oraz przez naszych partnerów w tzw. plikach cookies, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.