Cookie Consent by Privacy Policies Generator website
Menu

Polka z UK stanęła na Elbrusie w... bikini!

Marzeniem Rity Bladyko jest zdobycie Korony Ziemi (Fot. Rita Following The Dream)
Rita Bladyko z Londynu wykonała kolejny krok w kierunku zdobycia Korony Ziemi.
Reklama

Na początku czerwca, wraz z członkami Klubu Alpinistycznego "Homohibernatus", Polka wspięła się na Elbrus - najwyższy szczyt Rosji, a przez alpinistów zdobywających Koronę Ziemi przyjmujących inne granice Europy niż Międzynarodowa Unia Geograficzna, również najwyższy szczyt Europy.

Ekspedycja ruszyła w góry Kaukazu pod przewodnictwem Zbigniewa Bąka, założyciela grupy i lidera planowanej na 2018 rok wyprawy na Mount Everest.

„Z osiemnastoma nieznanymi mi wówczas uczestników wyruszyłam na Kaukaz, żeby zdobyć najwyższy szczyt Europy – Elbrus (5642 m wysokości). Podejście było różne dla różnych uczestników — zależnie od przygotowania. Dla mnie osobiście było to cudowne przeżycie, po drodze mogłam się delektować wspaniałymi widokami” - relacjonuje 48-latka.

Wyprawie dopisywała piękna pogoda, jedynie w czwartym w dniu ataku szczytowego bardzo się ochłodziło, ponadto zerwał się silny wiatr i burza śnieżna. Ekipa zmuszona była w połowie drogi zawrócić.

„Następnego dnia wyruszyliśmy o 6 rano i tym razem mieliśmy piękną pogodę. Jak już wspomniałam, część uczestników miała gorsze przygotowanie. Trzy osoby wróciły na dół przed atakiem, a jedna była bardzo osłabiona w drodze powrotnej. Wszystko jednak skończyło się sukcesem i świętowaliśmy do rana” - wspomina Rita Bladyko.

Sama wyprawa na szczyt trwała 5 dni. W najwyższym punkcie Rita zrobiła to, co sobie wcześniej zaplanowała – rozebrała się do bikini.

„Moi towarzysze odradzali mi to, bo było naprawdę bardzo zimno, może nawet około -17 st. C. Ale ja naprawdę chciałam poczuć to na własnej skórze, więc nie mieli innego wyjścia, jak tylko pomóc mi się jak najszybciej rozebrać, a potem błyskawicznie ubrać. Wszystko to trwało może 2 lub 3 minuty, a przez następne pół godziny nie było możliwości rozgrzania się. Jednak, gdy się ma wspaniałych ludzi dookoła, to można zrobić wszystko” - cieszy się nasza rozmówczyni.

Patronat nad wyprawami Rity objął portal Londynek.net. (Fot. Facebook Rita Following The Dream)

W maju Polka zaliczyła Aconcagua, najwyższy szczyt Andów. W przyszłym roku weźmie z kolei udział w ekspedycji „Polish Everest Expedition 2018”, organizowanej przez „Homohibernatus”. Celem wyprawy jest Azja z Himalajami i zdobycie największego szczytu Świata – Mount Everestu (8 848 m n.p.m.). Przedsięwzięcie planowane jest na 40. rocznicę pierwszego polskiego wejścia na Mount Everest przez Wandę Rutkiewicz (19.10.1978 r.). Udział w nim weźmie 10 doświadczonych alpinistów i podróżników.

Więcej informacji o wyprawie znaleźć można na stronie: www.everest2018.pl.

Patronat nad przedsięwizięciami Rity Bladyko objął portal Londynek.net. Osoby chcące wesprzeć wyprawę Rity Bladyko, mogą to zrobić za pośrednictwem strony https://www.gofundme.com/rejyj-everest-2018.